Marika Saarela

REMIND ME

Allmänt Permalink0
Min kära småkusin a'la Fia sa att jag måste blogga, men har inte så mycket att blogga om nu, så lånar hennes blogglista istället xD 
 

 Namn: Marika Saarela
Ålder: 18
Längd: 154.8 cm (viktigt med dendär 8an!)
Sko-storlek: 34-35
Född: 15 april -97
Bor: I regninga Oravais 
Gör just nu: Bloggar detta och lyssnar på mjjuusik
Sociala medier: Instagram och snapchat typ, har dock ingen aning om vad jag heter på dem ^^

Allmänna frågor:
Nämn tre bra egenskaper hos dig själv: Positiv, snäll, energisk
Nämn tre mindre bra egenskaper hos dig själv: Kan inte vara tyst (vet inte om det är good elr bad men XD), blyg eller inte blyg men något mittemellan, kan inte sitta stilla xD hahaha
Vad är du rädd för: Ormar!! Alla andra småkryp - fine men absolut inte ormar! 
Vad är du mest nöjd med hos dig själv: Ma boobies xD Hahah nämen vet int ^^
Det roligaste jobbet du haft/har: Då jag vikarierar på Tallmo, ett serviceboende
Har du körkort och egen bil: Körkort - jepp, men ingen egen bil ennu nejj
När tod du ditt körkort: 15 april, så för lite mer än 3 månader sen men känns som jag haft de hur länge som helst
När grät du senast: 26.5 
När skrattade du senast: För nån minut sen
Vem åkte du bil med sist: Min mora
Vem åt du mat med sist: Mami å papi
Vem sov du hos sist: Min mommo
Vem sov hos dig sist: Min kusin och moster
Favorit appar: Instagram, Snapchat, Dropbox och Pivo
Favorit låt just nu: Har faktiskt ingen för tillfället 

Vad var du rädd för när du var liten: Ormar då också 
Vad ville du, som liten bli när du blev stor: Har inte haft det på klart riktigt nån gång 
Hur många gånger har du besökt ett sjukhus när du själv varit patient: Hahah, har slutat räkna för det är så många gånger! 
Värsta smärtan du råkat ut för: Då Ischas nerven sväller lätt! Skriker av smärta dåå
Något som gjort dig riktigt glad i ditt liv: Att jag har bästa vännerna man kan ha och en likabra familj
Någonting som gjort dig riktigt förbannad och ledsen någon gång i ditt liv: Kommer inte på något nu 
Har du någonsin sportat: Fotboll när jag var yngre, rinkbandy/ishockey nu för tiden
Någon du ser upp till: Min faster Nette
Vad finns alltid i din handväska: Mobil, plånbok, "småpengar", hårspännen, tamponger, näsdukar, voltaren, läppomada
Har du varit utomlands någon gång: Norge och Sverige
Vilken plats var finast: Stockholm, Bodö 
Största stad/städer du varit i: Stockholm 

Personliga frågor:
Har du någonsin tagit eller provat droger: Nejj
Rökt: Har väl hänt sej
Snusat: Jaa usch hahah, never again
Druckit: Joofan!
Har du piercing eller tatuering: Ei, vill ha en tatuering men vet inte vad jag vill ha 
Hur ska en kille vara/se ut för att du ska falla pladask: Snäll, vet inte. Händer de så händer de liksom xD 
Finaste komplimang du fått: Vet intee, kmr inte på något nu på direkten 
Har du sårat en kille riktigt ordentligt någon gång: Kan hända
Har du blivit sårad av en kille riktigt ordentligt någon gång: Nejj

Antingen-eller-frågor:
Storstad/landet: Storstad
Hamburgare/pizza: Pizza
Kött/fisk: Kött
Hund/katt: Hund
Aftonbladet/expressen: Vasabladet
McDonalds/MAX: MAX
Vin/Öl: Vitt vin
Charter-/skidsemester: Charter
Finland/Utlandet: Utlandet
Sport/nyheter: Nyheter på radion isf
Hockey/fotboll: Har spelat båda, men hockeyn vinner nog
Ljushårig/mörkhåriga killar: Mörkhåriga
Sommar/vinter: Sommar, fast vintern är också bra. Svårt val
Vår/höst: Svårt val, men eftersom jag fyller på våren såå ^^
Flyg/tåg: Fly
Bil/buss: Bil

Den sista var läskig, hade nästan precis varje svar likadant som Fia, creepy. 

 
Till top