Marika Saarela

A TRIP TO SWEDEN

Allmänt Permalink0
Förra veckans onsdag packade vi, jag mamma och mommo, bilen full och körde ner till Åbo och Vinking Grace. Tog nattbåten över kvarken till Stockholm. Var förvånansvärt lite folk på båten! Tog några drinkar och lyssnade på ett band som spelade i en av barerna och tog en tidig natt sen. 
Morgonen efter kom vi fram till moster och min 7-åriga kusin. Dagen efter for moster iväg på någontig med dövas förbund? Så vi skötte min kusin hela helgen. När han var i skolan på dagarna passade vi på att shoppa lite ^^
 
På söndag for vi till min faster och hennes man där vi åt ett himla god köttsås! Hennes man gör nog den godaste mat jag någonsin ätit!! Dukade upp med röda servetter och en tomteglas och en tomte på bordet HAHA XD Tog en julmiddag i september, ska nog vara faster till det ^^ Spenderade dagen där och mär vi ätit åkte vi till en jättebamsemega stor affär som hette Fabriken. 
På tisdag tog vi morgonbåten hem igen, åt en himla god buffé och var proppmätta efteråt. 
 
Fick med mej hem 2 par nya skor, en filtjacka, ny plånbok, parfym, kläder och massvis med sprit. Var verkligen en superresa med mycket skratt och vin, lärde mej till och med att dricka rött vin (!!!) Det är faktiskt inte så äckligt efter några glas ;D 
 
 
 
 
 
Till top